Kategoriarkiv: Vietnam

Hanoi

Jeg kom tilbage til Hanoi, hvor jeg mødtes med Le og Tu. De var taget fra Saigon til Hanoi for at holde ferie. Inden jeg tog til Ha Long Bay havde jeg mødt en fyr ved navn Hai. Fredag aften … Læs resten

Udgivet i Hanoi, Ho Chi Minh Mausoleum, Vietnam | Skriv en kommentar

Ha Long Bay på den uforudsigelig, men sikker måde

Som nogle af jer måske ved, var der en ulykke i Ha Long Bay, som kostede en del menneskeliv. De fleste var unge backpackere som mig selv. Jeg var nok selv taget på sådan en billig tur, hvis det ikke … Læs resten

Udgivet i Ha Long Bay, Vietnam | Skriv en kommentar

Hue

Fra Hoi An til Hue var der en lille 4 timers køretur. Hue er en lille by, som er kendt fordi en del af byen er på UNISCO’s liste over verdens kulturarv. Jeg må med det samme tilføje, at jeg … Læs resten

Udgivet i Hue, Vietnam | Skriv en kommentar

Kan nu skrive skodesigner på CV’et!

Jeg ankom med natbussen kl. 7 til Hoi An. Distancerne er ikke store her i Vietnam, men vejene er rigtig dårlige og buschaufføren er tilsyneladende ligeglad med han kører med en flok halvsovende turister. Heldigvis overlevede jeg også denne køretur, … Læs resten

Udgivet i Hoi An, sko, Vietnam | Skriv en kommentar

Rejsen mod nord

Jeg havde egentligt tænkt mig at søge visum til Vietnam, men det viste sig at koste 70 US$. Eftersom jeg som dansker får 15 dage ved indrejse, valgte jeg i stedet at smutte over grænsen til Cambodja og ind igen. … Læs resten

Udgivet i dyk, Nha Trang, Vietnam, visum Vietnam | Skriv en kommentar

Mekong Delta med en syngende guide

Vi var kun lige kommet ombord i båden, da vores guide fremførte hans første sang. Den fremførte sang var dagens program. Så var stilen for guiden ligesom lagt. Selve turen var dog af meget højere standard end guidens sang. Jeg … Læs resten

Udgivet i Mekong Delta, Vietnam | 2 kommentarer

Saigon med de lokale

Om morgenen blev Mia og jeg igen hentet på vores hotel af en flok på motorcykel. Motorcykel er helt klart det mest brugte transportmiddel i Vietnam. Vi sidder altid bag på. I starten var det lidt skræmmende, men nu er … Læs resten

Udgivet i Ho Chi Minh City, nytår, Saigon, Vietnam | 2 kommentarer

Vietnam

I lufthavnen stod Le og ventede på mig. Jeg kender Le fra Danmark og har læst på universitetet med hende. Le er fra Vietnam og havde spurgt om jeg kunne tænke mig at komme til Vietnam, hvor vi kunne rejse … Læs resten

Udgivet i cocktail, Cu Chi tunnelerne, Ho Chi Minh City, Saigon, Vietnam | Skriv en kommentar